Happy New Year!!!

2 januari 2010 - Melbourne, Australië

Heleuheu!!!
!!!HAPPY NEW YEAR!!! vanuit Melbourne
Via deze weg wens ik al mijn lieve bloglezertjes alle beste wensen toe voor 2010!
Ik hoop dat iedereen een leuke kerst heeft gehad en een spetterend nieuwjaarsfeest!

Sinds mijn laatste blog is er, moet ik toegeven, niet heel veel gebeurd op het travel-gebied. Kerst en Nieuwjaar betekent hier, veel vooruitboeken en dus ook veel vooruit vastleggen. Oud- en Nieuw in Sydney zat er voor mij niet in, aangezien Sydney, zo aan het einde van december, overstroomd van de toeristen. Een hostel is dus niet meer te boeken voor een affordable price.
Toen ik besloot terug te gaan naar Melbourne, wist ik dus ook dat ik daar Kerst en New Year's Eve zou gaan vieren.

En om eerlijk te zijn kwam het kerstgevoel er bij mij maar niet in. Je loopt hier met een korte broek en een zonnebril (can't live without it here...) op je neus door de stad te shokken, kerstliedjes op de radio passen daar voor mijn gevoel gewoon erg slecht bij...
De kerstboom bij een geïmproviseert kerstdiner van het hostel, op Christmas Eve, kon de kerstsfeer er ook maar slecht in brengen, het was er overigens niet minder gezellig op.
Iris kende een meisje, Charisa, die ook in St. Kilda (de wijk van Melbourne waar ik zit) in een hostel zit. Op Christmas Day hebben Iris, Mirjam en ik de BBQ van Charisa en een aantal van haar hostelgenootjes gejoined, op het strand. Yep people kerst op het strand! Weer zo'n un-christmas-like verschijnsel... maar het was in ieder geval heeeel erg gezellig.
Boxing Day (sort of 2e kerstdag) stelt hier niet zo gek veel voor. Het is alleen de dag dat alle winkels hun complete assortiment in de uitverkoop gooien, omdat ze veeeeeel meer spullen hebben ingekocht voor kerst, dan dat ze hebben verkocht...
Verder was Boxing Day op een zaterdag, en for the girls hier betekent dat maar drie dingen: korte rokjes, mega (nee, MEGA) pumps en partyen maar!
En ook wij besloten de clubs op te zoeken...

Iris en Mirjam hadden het geluk wel een hostel (of hotel zelfs!) te hebben in Sydney, hetgeen betekent dat zij mij verlaten hebben... Maandag zijn we Melbourne nog even ingeweest en hebben daar de gezellige kleine straatjes ontdekt, waar iedereen ons over verteld had. In tegenstelling tot de eerste keer dat we in Melbourne waren, hebben we nu toch de charme van deze stad wel weten te vinden. Na een geslaagde dag, zijn Iris en Mirjam op de greyhound richting Sydney gestapt. Vanuit het centrum besloot ik naar mijn hostel in St. Kilda te lopen. A nice evening walk dacht ik, maar met een beetje doorstappen op mijn flip-flops was ik toch al gauw 1 tot 1,5 uur onderweg.

De volgende dag weer een beetje bijtijds op, want ik had met Charisa (de vriendin van Iris) afgesproken dat ik met haar en een kennis van haar mee zou gaan naar Philip Island.
Philip Island is een (schier)eiland vlakbij Melbourne dat bekend staat om het feit dat de kleinste Pinguïn van de wereld daar woont.
Eenmaal aangekomen op het eiland vertelde een vrouw van het information centre ons dat kaarten voor de Penguin Parade altijd uitverkocht raakten 's avonds en dat als we een goede plek wilden om de pinguïns te zien, dat we dan ruim vantevoren moesten komen om een plek te bemachtigen...
'Dat moet een behoorlijke happening zijn' dachten we, dus we besloten tickets te kopen.
Overdag een wandeling gemaakt op het eiland en even een patatje gegeten in een veel te toeristisch stadje/dorpje...
Voor de Penguin Parade nog even naar de Nobbies gereden, een paar rotsen aan het puntje van het eiland waar zeeleeuwen te zien zouden moeten zijn. Zeeleeuwen zagen we niet, maarrr... Op een pad langs de rotsen hadden zich wat mensen verzamelt, die op het eerste gezicht foto's aan het maken waren van een plukje gras, naast het pad. Toen we iets dichterbij kwamen begrepen we meteen waarom iedereen zijn camera gepakt had... Er lagen nl 2 slangen naast het pad! Yeppers! Ik heb slangen gespot!!! Ohw echt heel vet! (was wel blij dat ze op een afstandje lagen though... al is dat niet echt ten goede van evt. foto's gekomen...)
Anywayzzz... al het slangen gedoe kon ons schema niet in de war schoppen, wij moesten onze plaatsen veilig stellen voor de Penguin Parade...
Onderweg hupte er nog een Walabi over, totaal verrast door de auto's, die van beide kanten op hem af kwamen razen, sprong hij verschrikt heen en weer, maar gelukkig wist hij op tijd de berm te vinden...
Toen we om 6 uur aankwamen bij 'the World Famous Penguin Parade', bleek dat we het strand, waar de Pinguïns zouden gaan paraderen, nog niet op mochten...
Om 7 uur werden we toegelaten tot het strand. En daar zaten we dan... 1000 man op een tribune aan het strand, blauw te bekken. Wachtend op een stel Penguins, die, zoals de beeldschermen in het entree-gebouw vermeldden, om 20:58 werden verwacht...
Nadat een meeuw besloot mijn vest als persoonlijk toilet te gebruiken, barste er uiteindelijk om kwart over negen een groot ge-oeh-en-aah los op de tribune. Er waren inderdaad een stuk of 5 Pinguïns het strand op gespoeld. De schattige beestjes bleken toch niet helemaal blij met dat feit en doken zo snel mogelijk weer terug de zee in, om vervolgens opnieuw het strand op geduwd te worden door de golven. Overgegeven aan de kracht van de zee, besloot één van de Pinguïns het strand over te rennen naar zijn huisje toe... En wat ze zeggen over een kudde schapen, is definately ook van toepassing op Penguins, de rest van de Pinguïns rende snel achter de eerste aan.
Na een half uur gekeken te hebben naar het besluiteloze karakter van de beestjes, besloten we op... hostel... aan te gaan.

En toen was het al weer bijna New Year! Ik ben nog even snel van hostel verwisseld en toen kijken wat Melbourne te bieden had met oud- en nieuw.
In mijn eigen hostel was het een beetje lastig gezellie people te vinden om een feestje mee te bouwen, dus Charisa besloot mij uit te nodigen in haar hostel.
Daar was het al gauw erg gezellig en met Charisa, 1 ander Nederlands meisje, 1 Nederlandse jongen en 2 Britten, zijn we naar het centrum gegaan om het vuurwerk hier uit te checken...
Nou daar had ik me een beetje op verkeken. Het was helemaal niet zo spectaculair als ik gedacht had, maar alsnog wel leuk om met oud- en nieuw wat vuurwerk gezien te hebben. Het is voor de mensen hier overigens onbegrijpelijk dat we in Nederland allemaal ons eigen vuurwerk afsteken, dus alle Australians vonden het wel heeeel erg bijzonder.
Het was om 11 uur 's avonds heel erg hard gaan regenen, dus we besloten niet langer in de regen te blijven staan, maar terug te gaan naar St. Kilda. Na wat mislukte pogingen nog ergens bij een feest naar binnen te komen, besloten we de avond te beïndigen met een biertje in het hostel.

Ja en nu is het dus al meer dan een dag 2010! En wat er dit jaar allemaal voor cools staat te wachten is nog een beetje afwachten, één ding weet ik zeker: ik vertrek binnenkort naar Nieuw-Zeeland en dat belooft of course een ge-wel-di-ge ervaring te worden!
Om precies te zijn ga ik 3 januari terug naar Sydney (mail oppicken...) en dan op 4 januari zal ik gaan vliegen naar Auckland. Het is dan nog maar eventjes wachten en dan ga ik Roos zien!!!!!! :D
Voorlopig dus geen bloggies meer van T. in Oz, maar van T. uit Nz...

People have a great 2010 and tot de volgende bloggie!
Xoxo
T.

1. Rebecca:
    2 januari 2010
    <3 Loveyadear. Ik ben nu echt te moe om een uitgebreid iets te schrijven (na drie dagen redelijk volop uitgeweest te zijn... auch), ga ik hopelijk heel gauw wel doen though (maar ik ken mij, potverdeurie, dus daarvoor moet ik tijd maken en mezelf een schop onder m'n derriere geven =P)!

Heelheelheeeeeeelveel plezier, kusjekusjeknuffel! ^^ xxxx
  2. Annemieke:
    2 januari 2010
    Ha die Thomas
    Ook voor jou de allerbeste wensen voor 2010. Zo te lezen heb je het prima naar je zin. Wat een verhalen. Een hele goede reis naar NZ en een leuke tijd samen met Roosje.
    Groetjes Annemieke
  3. Roos:
    ...nog 2 nachtjes!!! :D:D

xxxxxxxxxxxxx
  4. Astrid:
    Dag lieverd,

wat een belevenissen weer en dat verhaal over die pinguïns, geweldig! Inmiddels zit je in de bus onderweg naar Sydney. Heel, heel veel plezier in NZ samen met Roos. En eh.....als je na deze enorme belevenissen niet weet wat je wilt gaan studeren, kan je in ieder geval gaan schrijven.......:-)

Kus moeders
  5. Brigitte:
    Hoi Thomas,

HAPPY NEW YEAR!!!

Volgens mij heb je het niet echt naar je zin :)
    Wat een SUPER ervaring moet dit voor je zijn. We beleven het hier ook een beetje mee, want je schrijft je belevenissen zo leuk en boeiend.

Geniet ervan!

Liefs,

Brigitte
  6. Daniëlle:
    Hey Thomas,

Natuurlijk krijg jij ook de beste wensen van mij (ik kon niet meer reageren op je sms-je want mijn baterij was leeg doordat we gebeld hadden). Ik ben blij dat je met de feestdagen wat gezelschap hebt gevonden! Heb je nog wat mooie dingen gevonden in de uitverkoop op Boxing Day?
    Gaaf dat je daar ook nog pinguïns hebt gezien!!!
    Ik wens je heel veel plezier in het waarschijnlijk super mooie Nieuw Zeeland, misschien kom je nog wat oude filmsets tegen, er schijnen nog wat props te staan van verschillende films (The Last Samurai, The Lord of the Rings en Moby Dick en Joost mag weten wat allemaal nog meer!). Maar er is natuurlijk ook een hele mooie natuur en een verscheidenheid aan diersoorten die je misschien ook te zien krijgt. Ik zou willen dat ik daar nu met je mee naartoe kon!
    Doe de groetjes aan tante Miep en ome Herman en eventuele andere familieleden die je misschien gaat zien. En natuurlijk aan Roos, veel plezier samen!

groetjes Daniëlle
  7. Esther:
    4 januari 2010
    Ola Thomas, de beste wensen and may all your wishes come true! lees een beetje je dip. now worries: komt goed! heeft iedereen. na de 1e hausanna volgt toch altijd een beetje a day after..... en dan zal het wellicht weer gaan normaliseren en volgen de hoogtepunten weer. ben nu toevallig gestrand bij je moeder. het sneeuwt hier en op de A12 meer dan 20km vanmiddag. dus ik ga zoweer huiswaarts. NL ligt plat na een beetje ijzel/gladheid. heb inmiddels een huis gekocht in Leidschendam, zie bijgaande http://www.funda.nl/koop/leidschendam/appartement-165097-neherpark/
    dus ben druk met al deze dingen bezig. ik kijk uit naar het voorjaar als ik er eenmaal zit. nou: heel erg veel plezier in Nieuw Zeeland! schijnt qua natuur prachtig te zijn.

Cheers, Esther
  8. Els en Rob:
    6 januari 2010
    Nou Thomas, echt de reis (reizen) van je leven eh (=canadees). Geniet maar lekker, joh. Enne..... uiteraard een heel goed 2010!!! Ik heb heimwee naar "mijn" Canada, waar ik pas in april weer naar toe ga. We zijn nu druk bezig in Batavia Haven, met ons nieuwe appartement. Heb dus nog niet echt tijd gehad je te schrijven. Thomas, take care, eh!!! Groetjes vanuit een zeer koud en zeer besneeuwd Lelystad. Els/Rob
  9. Robin:
    7 januari 2010
    T.!

Zo, eindelijk even de tijd genomen om je blogjes up te catchen, en ooh ik ben zo freaking jaloers! Jij en Roos zijn als het goed is nu gewoon samen right?! Aaahh :D

Kerst op het strand met een zonnebril, awesome (h). Je hebt toch wel je coole spiegelende Nice-zonnebril, I hope? ^^ En hahahaha, ik zie jou al helemaal zitten daar, bevroren, ondergescheten door een meeuw, en dat voor een paar retarded pinguins xD. Jij bent ook echt de enige persoon die in staat is om daar drie pagina's vol over te schrijven :')

Wel balen dat het regende met Oud & Nieuw, maar halloooo, je was in Australië! Hier was het veeeel kouder en ook nog besneeuwd, maar dat voel je op een gegeven moment niet echt meer (genoeg champagne he (a)).

En en en ik ben very benieuwd naar T. in NZ, want fck, dat is een moooi landje =) (Niet dat Oz nou zo afzichtelijk is ofzo, maar toch^^)

So keep us posted, and have fun darling!
    xx <3
  10. Maartje:
    8 januari 2010
    Mannnneke!
    Wat een berichtje! GENIAAL! Je zit nu al lang en breed in Australie en zijn nu wss met jullie nieuwe grote vriend Murphey NZ. door aan het crossen, so have fun darlin'

(L)
  11. Dirk Jan:
    8 januari 2010
    Wereldreiziger calling Wereldreiziger! How's NZ?!

Die asociale vogels hebben ze hier ook. Stond gister te wachten op m'n Boda (check blog) en, dom als ik ben, deed dat onder een boom. Scheit een vogel zo lellek als de nacht (een soort ooievaar, maar dan vaal, met een pelikanenbek, een beetje zoals de lijkenpikkers in Lucky Luke) m'n halve pak onder! Moet ik ook nog een stomerij in freakin' Kampala gaan vinden..! :S

Maar goed, dit is JOUW blog... Hihi! Enjoy the company P.!!! Keep up the good work!

x
  12. doortje rammers:
    9 januari 2010
    Hallo Tomas. ben blij dat je er nog wat aan gehad hebt. De fotoboeken en kaarten halen we wel terug bij oma en opa. Wij hebben altijd erg genoten van de natuur in NZ en de ruimte. Ik hoop dat je veel mooie dingen gaat zien en lees je beschrijving met plezier. Het allerbeste en een goed en gezond 2010. hartelijke groeten doortje en pierre
  13. Suzanne:
    14 januari 2010
    Inmiddels al bij Roos dus! Hoe is het daar dan???

(Beetje teleurstellend, die pinguins... Maar ach... als je het neit had gedaan had je altijd ge-'What-If't. Super leuk dat ik nog een smsje van je mocht ontvangen met O&N! Ik kon op oudejaarsavond zeggen dat ik even een smsje naar australie had gestuurd. Hehe...

Ik hoop dat je het naar je zin hebt!!