Oi Mates!

8 december 2009 - Sydney, Australië

Halliehallie allemallie!

Hier dan eindelijk een lang verwacht blogberichtje vanuit het whooohooowholloommoolloomooie Sydney!!!
Inmiddels zijn mijn 5 introductiedagen in Sydney afgelopen... vandaag de eerste dag om helemaal zelf in te moeten delen (FREEDOOOM!!!)

Maar om bij het begin te beginnen...
Het afscheid op Schiphol... natuurlijk hield niemand het droog (Robin was de enige die het "niet huilen!?" volhield ^^) Eenmaal de douane door was het toch wel opeens even realiteit: ik ging toch echt helemaal zelf de wijde wereld in... Bij de boardinggate had de groep zich al verzameld...
We besloten met zijn allen door de controle te lopen... de groep van 8 mensen is echt heeelemaal top! In het vliegtuig bleek dat we met zijn allen bij elkaar zaten, ik zat naast Miriam en Iris, die reizen samen, echt heel aardig!
De vlucht van 12 uur was really very weird actually, zo door de tijszones heen, avondeten op de gekste tijdstippen... Maar ik heb me prima vermaakt met de tons aan films & Musix on board!
Eenmaal in Hong Kong gearriveerd (en door alle overdreven Mexicaanse Griep controles gekomen) bleek dat Charlie Chan van het hostel in Hong Kong (waar we een dagkamer hadden) ons niet op kwam halen... later bleek dat een foutje te zijn van Australian Backpackers (ten minste dat vertelde de mensen van het hostel ons)... Geeeeen probleem voor ons natuurlijk, wij besloten collectief om de bus te pakken. Meteen een siteseeing door de biiiiiizaaarre stad Hong Kong! Hoge flatgebouwen van 40 verdiepingen hoog, volledig verpauperd, 'hoe meer mensen op een hoopje, hoe beter' lijken ze daar te denken, maar hoe... dat maakt ze niets uit...
Iedereen was natuurlijk heeelemaal uitgeput (het was voor ons eigenlijk 3 uur 's nachts, terwijl het daar 9 uur 's ochtends was...)
Toch besloten we een tourtje door Hong Kong te gaan maken met zijn allen... errrug leuk, maar helemaal niet handig als je zo moe bent... We lagen met zn allen helemaal door het verhaal van de tourguide (een chinees met een vreselijk Chinese manier van Engels praten... niet te volgen!) heen te slapen...
Maar we hebben wel een tempel bezocht, een uitkijkpunt (heel cool), een vismarkt (we werden een bootje op geduwd bij een oud chinees vrouwtje, toen we terug vaarde wilde ze opeens geld hebben natuurlijk, dus mevrouwtje ongeduld legde de boot midden op het water stil en betalen maar!), een diamantenfabriek (ook heel interessant als je al 24 uur wakker bent) en last but not least een marktje waar wij besloten naar de McDonalds te gaan!
Nouw dan uiteindelijk weer terug naar het vliegveld, biertje gedaan daar met zijn allen... (jaaaa wij gingen helemaal los op HK Airport) Heel gezellig... Uiteindelijk dan echt richting Australia!!!

Nouw weer een lekker vluchtje van 8 uur, gewoon weer door! En daar was het dan! We vlogen helemaal over Darwin via de outback naar Sydney! Prachtige vlucht!
Eenmaal aangekomen een beetje zenuwachtig voor de visumcheck (we hadden gehoord dat het erg streng was in Australia) maar dat was heeelemaal nergens voor nodig, even je tas door de scanner and that was that!
Eenmaal door alle controles eindelijk de australische air! We kwamen de deuren door en er barste meteen een gejoel en gejuig los, dat bleken onze begeleidsters te zijn, Karin en Fay!!! Twee suuuper-enthousiaste meiden van Australian Backpackers.
Meteen met de hele groep doorgereden naar een bay voor het Opera House, Pictures pictures pictures!!! Heel erg cool om er dan eindelijk te zijn! Het Opera House + de Harbour Bridge dan eindelijk met eigen ogen in real life te zien! WHOOHHOOOW! Sydney people!
Check de foto's want you're gonna be jealous! OMG! Sydney is echt de coolste stad waar ik ooit ben geweest denk ik wel! Enorme gebouwen, maar ook eeeenorm veel groen, natuur, water, stranden, boten, watervliegtuigjes, chille mensen, vrolijkheid en bier!
Dan op naar het G'day hostel (waar ik nu dit bericht aan het typen ben) en 's avonds eerst een BBQ op het dak van het hostel van Karin en Fay en daarna naar O'maleys, een suuupercoole Ierse pub met life muziek vlakbij het hostel. Ik ben daar niet te lang gebleven want ik had dus sinds schiphol nog steeds niet geslapen...

De volgende dag was regeldag! Medicare aangevraagd, bankrekening geopend, naar het Travelers contact point geweest en geluncht in Hyde Park (sort of like het Central Park van Sydney, echt suuuuupermooi en ontzettend relaxed!) We besloten met zijn allen Sinterklaas te gaan vieren, dus 's middags even shoppen in George Street (de main street van Sydney)...'s Avonds lekker wat gegeten op Kings Cross (een grote winkel/uitgaansstraat vlakbij het hostel) erg leuk.

Zaterdag zijn we met zijn allen naar de Blue Mountains geweest, een national Park net zo groot als Nederland (tssss dat kleine landje aan de Noordzee, daar nemen zelfs Kangaroo's geen genoegen mee) Over kangaroo's gesproken... die wilden we dus daar gaan spotten, omdat dat bijna wel gegaranteed is als je naar de Blue Mountains gaat, maar voor ons no luck... het was te warm, dus ze zaten waarschijnlijk verstopt in de schaduw... - maar heel even mensen, het weer hier is dus ook echt heeeelemaal top he! Dat die kangaroo's dat nou niet kunnen waarderen... maar whoooh! 30 graden overdag als het niet meer is en echt prachtige blauwe luchten - maargoed we hadden echt een hele coole gids, Jim, echt heel grappig en hij weet eeenorm veel... Na het kangaroo-veldje (zonder kangaroo's :( ) door naar een prachtig uitkijkpunt over de blue mountains (check de foto's) en toen door (met tussenstop bij een super goed sandwich winkeltje) naar de three sisters! Daar hebben we een wandeling van 1,5 uur gemaakt... echt suuupermooi!
Toen weer terug richting Sydney...
's Avonds gegeten en Sinterklaas gevierd op het dak van de Woodduck (het hostel van Fay en Karin)... echt heel erg gezellig! Een top avond... en ik heb balonnen gewonnen! Nouw en als er iets is dat je als backpacker nodig hebt! uhm niet echt dus...
Na ons feestje door naar The Gaff, een coole discotheek met een overload aan backpackers...

Dagje daarna zijn we op een havencruise gegaan door de haven van Sydney! Echt fantastisch... steeds meer begint het tot me door te dringen dat ik hier echt ben, in deze GE-WEL-DIG-E stad! Zooooo mooi! We zijn van de boot gegaan bij Watsons Bay... daar heerlijk op het strand geluncht! En gezwommen en op het strand gelegen natuurlijk... een paar meisjes uit de groep kregen toch wel erg veel last van verbranding... dus we besloten iets eerder weg te gaan... Nog wel een supermooie wandeling gemaakt over het schiereiland bij Watsons Bay (check foto's :) )
Toen met het bootje terug naar Darling Harbour...(een grote gezellige haven bij het centrum van Sydney) Even terug naar het hostel en toen met heel de groep uit eten bij een suupergoedkoop maar heel erg goed restaurantje vlakbij het hostel...

Gisteren (maandag) zijn we gaan surfen!!! Echt suuupercool, een uurtje rijden onder Sydney vlakbij Crunella op een geweldig strandje!
En het weer was perfect hoorden we! Geen wind en prachtig weer!
Eenmaal op het strand een paar super stupid-looking excersises en toen met de surfplank het water in! En oooooooohw my god! Wat is surfen cool!
En Shakkamalakka baby! Ik ben (al zeg ik het zelf) echt best wel goed! Ik kon al meteen best goed staan... beetje wobly in het begin natuurlijk... maar uiteindelijk best goed...
's Middags een beetje backpack reorganizen... Daarna wat gegeten en weer naar o'Maleys (de nieuwe groep van Australian Backpackers was gearriveerd... en bovendien gingen Rob en Fay (twee begeleiders van Australian Backpackers) optreden! supergoed allebei!)

Vandaag hebben twee meiden uit de groep ons verlaten... Ik heb zelf besloten met 4 anderen naar Melbourne te gaan... dat zal morgen zijn... met de Greyhound bus...
Vandaag dus nog even een relaxdag gehad... lekker in de Botanic Gardens gezeten aan het water, met uitzicht op het Opera House...OMG ik ben gewoon jaloers op mezelf bijna... poooh life is goood!) Anyway... met mij gaat het dus perfect!

Superbedankt trouwens voor alle reacties! Ik vind het echt suuuper om wat vanuit Nederland te horen! Sorry dus ook voor mijn late bericht... maar ik hoop jullie nu weer een beetje geupdate te hebben en jaloers gemaakt natuurlijk...

Tot de volgende blog!

Xoxo
T.

PS: foto's komen zo snel mogelijk... prob. vanavond of morgen zodra ik tijd heb!...

1. At:
    He die Thomas,

ik ben totaal niet jaloers hoor. TOTAAL NIET!

Jeetje joh, wat klinkt dit allemaal goed; hahahaha! Geen tijd om last te hebben van een jet lag.

Mooie verhalen, keep up the good work! Ik lees ze graag.

Later Thom
    en geniet van de zon!

At

ps. hebben ze daar ook hippos? LOL
  2. Roos:
    G'day!!

...that's quite a long story! :d
    JE BENT ER!!

En ik herken echt zo erg alles, van de tour en de Mac in Hong Kong (..wij zijn bij precies dezelfd McDonalds geweest!) tot O'Malleys en The Gaff en Jim de gids en natuurlijk Rob & Karin & Fay en AAAAAHH T., wat gaaaaaf! ^^
    En ah, surfen! Supersupervet :)

Tot over 3,5 weekje! 8)

3. Cheryl:
    HEY THOMAS!!!
    Wat ONTZETTEND gaaf allemaal als ik het zo hoor!! En wat een gave dingen heb je al gezien!! Ben echt wel JALOERS!!

Geniet ervan en veeel plezier in MELBOURNE!!!!

X
  4. Bart:
    Hey T.!

Damn mate, jij hebt nu ook echt alles al gezien hè :P! You lucky bastard :D! Hé, echt ontzettend cool! Als ik het zo lees, heb jij je in een halve zombie-toestand al uitstekend vermaakt, nou, als je de rest van de maanden daadwerkelijk wakker bent, wordt het alleen nog maar beter! Ik heb nog geen foto van je shirt gezien!! Beetje teleurstellend, don't you think :P! Maakt niet uit, dat weet je ;)! Hé, ik kijk uit naar je volgende blog, ontzettend leuk om te lezen! Tot de volgende blog!

With kind regards,

Bart ;)!
  5. Rita Roumimper:
    Hai thomas,

klinkt allemaal super!!Vooral de temperatuur daar klinkt geweldig, hier heeft het sinds je weg bent alleen nog maar geregend! Als ik zie wat jij allemaal gedaan hebt met jet lag belooft dat heel wat voor als je straks een beetje bijgeslapen hebt! Veel plezier in Melbourne, liefs rita
  6. Anne:
    Wauw thomas!
    ik ben echt heeeel erg jaloers als ik dat lees!!
    (hihi)
    geniet er ,maar van!!

x
  7. Maartje:
    8 december 2009
    Liefie! OMG wat een verhaal, je wordt er ook niet inspiratielozer op! Zoals beloofd ga ik ze allemaal bij houden... Ahhh, wat súúúper allemaal, die foto's <33 Dit is zo je sparen en werken in de sdu waard!! Have fun darlin'!

Liefsxxx
  8. Marijke Borstlap:
    8 december 2009
    geweldig Thomas, het ziet er allemaal supergaaf uit en je hebt het duidelijk helemaal naar je zin !!
    Geniet ervan !
    groetjes van Roel, Marijke, Marit, Luc en Daan
  9. Jacinta:
    Hee Thomas,
    Goed te vernemen dat je het zo naar je zin hebt. Zo klonk je vanmorgen ook aan de telefoon! Waanzinnig wat je in korte tijd al gedaan hebt. Ik ben echt niet jaloers, nou een klein beetje dan ;-).
    Geniet er lekker van joh. Kans van je leven, dus maak er wat van en pas goed op jezelf.

Groeten,
    Jacinta
  10. Carla:
    Gaaf Thomas,
    ontzettend gaaf. Ga door met genieten. Maar je bent natuurlijk niets anders van plan.

liefs Carla
  11. Astrid:
    Dag lieverd,

Wat heerlijk om te lezen en te horen dat jij het zo naar je zin hebt. Waar haal je de energie vandaan, na zoveel dagen nauwelijks slapen. Maar oké, ik begrijp het in zo'n totaal andere wereld. Het is in ieder geval duidelijk dat je op en top geniet. Misschien willen we straks wel allemaal surfles van je....;-)
    Goede reis naar Melbourne en succes met het vinden van een baan daar. Een hele dikke knuffel.
    Mams
  12. Dirk Jan:
    9 december 2009
    Amper tijd vinden om je blog bij te werken, goed teken! :) Wat heb je al veel gedaan P., echt super! WOOT WOOOOOT! Word moe als ik het alleen al lees, mja, ik ben ook niet zo’n jonge hond meer... ;) Keep up the good work! Enjoy Melbourne! XX P.
  13. Sabjuh en den:
    Hey lief broertjuh;)
    Ik ben ongelooflijk blij dat je het zo naar je zin heb en dat je een geweldige tijd hebt. Ik zeg geniet van elk moment en neem de tijd je hoeft nu even alleen aan jezelf te denken dat zal wel lekker zijn. ik zeg het nog een keer geniet van de mooie dingen die gaan komen en dan horen we snel weer van je.
    Hou van je broertje. heel veel kussjes sab en den
  14. Robin:
    13 december 2009
    Nohh! <33

Aah, zo awesome om te lezen :D. Je schrijft hilarisch, even serieus, SO very T.-like! Blijf dat volhouden please ^^

Verder ben ik ofcourse superjaloers, het is hier freaking 3 graden en jij bent aan het surfen. Tsss =P
    En ik loop echt achter met Oz-mail&blogs, dus ik ga gelijk de volgende maar even lezen + commenten!

Love you, xx
  15. Robin:
    13 december 2009
    Oh en by the way, niet lief dat ik nou word afgeschilderd als harteloze niet-huilende bitch in jouw blog. Tsss. Ik ging wel huilen toen je weg was hoor :( (beetje dan. Ik blijf wel heel stoer ofcourse)

:D